Info over inschrijfprocedure
U kunt met uw school deelnemen aan een van de reizen naar een Europees onderzoeksinstituut. De inschrijving hiervoor vindt plaats vanaf het begin van het schooljaar tot uiterlijk 15 oktober. Net als andere jaren kunt u aangeven naar welke bestemming u wilt gaan en welke weken uw voorkeur hebben. Omdat we afhankelijk zijn van de ontwikkelingen op coronagebied, moeten we een slag om de arm houden wat betreft de reizen. Nu al is bekend dat CERN minder reizigers zal kunnen ontvangen dan in het verleden. We gaan ons uiterste best doen om zoveel mogelijk leerlingen en docenten een mooie reis te bezorgen.
Bij de inschrijving in oktober geeft u gelijk het definitieve aantal deelnemers op!
Het aantal opgegeven personen is ook het definitieve aantal. Later komt er niet een mogelijkheid om het aantal nog zonder consequenties aan te passen. Het aantal opgegeven deelnemers is bepalend voor de rekening die u krijgt. Na de inschrijving in oktober is het terugtrekken of toevoegen van deelnemers niet meer mogelijk.
Voor de inschrijving op uw school kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief die op één van de deelnemende scholen wordt gebruikt. Hierin kunt u duidelijk lezen hoe u naar ouders/leerlingen toe duidelijk maakt dat geen terugtrekking mogelijk is. Leerlingen die zich aanmelden kunt u voor 15 oktober al een aanbetaling laten doen, zodat ook duidelijk is dat de aanmelding definitief is.
Overige dingen die u moet weten:
- Deelnemers dienen minimaal 16 jaar oud te zijn.
- U reist waarschijnlijk met een of meer groepen leerlingen en docenten van andere scholen.
- In verband met het roosteren wordt u verzocht meerdere weken en bestemmingen op te geven. U kunt hierbij wel een voorkeur laten blijken.
- We doen ons best om een zo gunstig mogelijk rooster samen te stellen, maar aan de inschrijving kunnen geen rechten worden ontleend. Indien het aantal deelnemers groter is dan het aantal beschikbare plaatsen, dan moeten er mensen buiten de boot vallen. Hierbij kan bijvoorbeeld rekening worden gehouden met de roostermogelijkheden, de datum van inschrijving, het aantal opgegeven voorkeursbestemmingen en -data, de groepsgrootte en/of het programma dat op school wordt aangeboden ter voorbereiding.
- Indien de groep groter wordt dan ca. 25 leerlingen, kan dat een extra belemmering vormen om de groep in te passen in de reis van de eerste voorkeur.
- Als stelregel geldt dat er per ongeveer 12 leerlingen een docent meegaat als begeleider. Ook de docenten betalen voor de reis, maar het bedrag kan mogelijk worden terugontvangen via een subsidieregeling van het Europees Platform (zie VIOS).
Voorbereiding op school:
Voor de deelname aan de reizen vinden wij het van belang dat leerlingen op school deelnemen aan een programma ter voorbereiding aan de reis. Wilt u hieronder aangeven wat u op uw school aanbiedt? (Eventueel kan deze info worden gebruikt bij de indeling van de bestemmingen: veel extra’s biedt meer kans op indeling bij 1e voorkeur).
Tijdsschema:
Uiterlijk 15 oktober
Inschrijfronde waarbij mogelijkheid is om voor eerste voorkeur een ander aantal deelnemers op te geven dan voor tweede voorkeur
- 1e voorkeur opgeven van 1e voorkeur wat betreft bestemming en daarbij: aantal begeleiders (m/v) en aantal leerlingen (m/v)
- 2e voorkeur opgeven van 2e voorkeur wat betreft bestemming en daarbij: aantal begeleiders (m/v) en aantal leerlingen (m/v)
- 3e voorkeur opgeven van 3e voorkeur wat betreft bestemming en daarbij: aantal begeleiders (m/v) en aantal leerlingen (m/v)
Voor alle voorkeuren geeft u aan welke weeknummers geschikt zijn.
15 oktober - 15 november:
Indeling maken door reiscommissie + overleg met scholen: vanaf 15 oktober tot uiterlijk 15 november.
Uiterlijk 20 november:
Bekend maken reisindeling aan scholen.
Uiterlijk 15 december:
Gegevens deelnemers aanleveren door scholen.
Facturen:
Afhankelijk van wanneer de reis plaatsvindt, ontvangt de school de factuur in december of januari.